söndag, december 23, 2007

Bjällerklang

I morgon är det julafton och för första gången på hundra år har jag faktiskt julpyntat här hemma. Har visserligen vare sig någon gran, julstjärna eller ens en elljusstake, men det finns tomteluvor och glitter och så har jag hängt en liten tomte i lampan. Alltså det kanske inte låter så mycket för världen men det är det för mig. Dessutom har jag tittat på massor av sentimentala julfilmer. Helt enkelt håller jag på att till slut gräva upp den under många år begravda helgfeelingen. Någon med bättre insikt i psykologi kan säkert förklara varför - själv gottar jag mig bara och längtar mig sjuk efter prinskorvar, lax och kokt potatis. Gu va gott.
Dessutom blev jag förra helgen övertalad att ha nyårsfest, så glittret kan sitta kvar i en hel vecka. Jag insåg att eftersom ingen haft den goda smaken att bjuda in mig någon annanstans riskerade nyårsafton att bli tråkig, och så kan vi inte ha det. Så jag bjöd in praktiskt taget alla jag någonsin träffat, och ett par till genom guilt by association. Detta vågade jag göra då jag är tryggt förvissad om att de flesta är mycket mer populära än jag och därför redan bortbjudna. Men vi mobboffer som inte är det tänker ha mycket roligare än er ändå. In your face!

Ursäkta men nu har jag inte tid längre, det finns julfilmer att se och glitter att omdisponera.

God jul!

Inga kommentarer: