lördag, januari 05, 2008

Jullov

Jag bestämde mig för att ta jullov i år. Visserligen så har jag jobbat två mellandagar, men de räknas knappt. I morgon är sista dagen på jullovet. Så nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra åt det, om något alls. Någon frågade om jag vill dricka öl, och jag kan faktiskt inte bestämma mig för om jag vill det, eller om jag hellre vill sitta hemma, titta klart på Damages och äta Ben&Jerrys. Pros and cons?
(Helst av allt vill jag förstås ligga med nån.)

På nyårsafton hade jag fest. Här var femton snygga personer och åt tunnbrödssnittar gjorda av tunnbröd från den lokala korvmojen eftersom de var slut på Ica. Jag fick köpa fyra tunnbröd för tjugo spänn. Det blev inte så många tunnbrödssnittar av det, men folk verkade nöjda ändå. Och så gjorde jag guacamole och tzatziki (jag vill stava det tzatsiki but computer says no) som räckte i flera dar. Folk äter dåligt?
Den sista gästen åkte hem på eftermiddagen den 2 januari.

Ok hej så länge.

Ps, hej 2008, må du överträffa 2007 och bringa mig kärlek och respekt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ooohooo, vem var det som blev kvar så länge...? Hehe.

Och tack för senast förresten! Det var riktigt roligt. Och även om det inte märktes (?) så var jag RÄTT rund under fötterna när jag kom hem.... *harkel* plus att champagnen åkte hiss dagen efter... meeen det är smällar man får ta!

Anonym sa...

"Ooohooo" - I wish. Det var min kusin så klart, denna hemlösa stackare. Han sover här så ofta att jag tagit hit tältsängen och gett honom en tandborste. Jag tror att vi tittade på teve i ett dygn, med paus för släktvisit, mat och sömn. För övrigt skön timing med släktbesök dagen efter en nyårsfest. "Papperskassar fulla med tomflaskor/burkar? Glitter överallt? Översvämmad diskho? Helt naturligt i Aspudden city". Jag mutade dem med överblivet vin.

Att vara lite rund under fötterna efter en nyårsfest är inte på något sätt emot etiketten, det tror jag inte ens att Magdalena Ribbing skulle påstå.

Anonym sa...

Du menar det? Dåså, då kan jag känna mig lugn då. Angående etiketten, alltså... ;)

Anonym sa...

Du kanske inte har min kärlek men min respekt har du!

m sa...

Pekka: och den tackar vi för!