söndag, december 02, 2007

En kvart i Telefonplan

I går var vi, liksom resten av Stockholms befolkning, på Konstfacks julmarknad. Som uppvuxen i trakterna kan jag konstatera att jag aldrig sett så mycket folk i Telefonplansområdet tidigare. Hot and happenin asså.
Julmarknaden var full av medelklassmänniskor som sa saker som "jag tycker att det är intressant att diskutera om det finns någonting som ett genuint konstnärligt värde" och betalade trehundrafemtio kronor för en vit t-shirt någon hade målat en stjärna på.
Vi stod ut i en kvart innan vi åkte vidare till T:s kusin som bodde i ett sjukt snyggt nybyggt hus i Mårtensdal. Mer sådant, mindre Hammarby Sjöstad tack.


Blanksvart tegel, fränt!

Nu tittar jag på 102 dalmatiner och känner mig lite sugen på en prickig kappa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ligger inte Mårtensdal i Hammarby Sjöstad?

Men jag fattar vad du menar. Fast jag tycker iofs att Hammarby Sjöstad är fint, förutom att jag inte fattar hur man kan vilja bo i en lägenhet med stora glasfönster från golv till tak så alla ser precis allt man gör. Fast dom kanske är exhibitionister hela bunten?

m sa...

Jo, du har rätt, det ligger i Hammarby Sjöstad, det är bara i mitt huvud som namnet representerar de där husen ute vid Sickla. Mårtensdal ligger mycket närmare Gullmarsplan.
Och de hade också skitstora fönster, vilket ju är jobbigt när man är inomhus, men jag tänkte närmast på exteriören. Det var snyggt med något annorlunda än de sedvanliga vita/beiga byggnader man ser i nybyggnadsområden.

Anonym sa...

Jo det såg skitsnyggt ut med blanksvart tegel!