tisdag, december 04, 2007

Haverister united

Ah, jag känner mig lite uppiggad på det där halvt skamfyllda sättet som kommer sig av att ta sig tid att svara grundligt på ett rättshaveristmejl bara för att sticka hål på ett efter ett av argumenten.
Jag kommer visserligen att ångra mig djupt när jag får nästa mejl och han faktiskt har SVARAT på mina retoriska frågor med ännu fler argument uppfiskade ur förvirringens djup, men hey, det var kul ett tag i alla fall.
Ibland tänker jag nostalgiskt på när jag var på Aftonbladet och man skulle svara i ettantelefonen på helgkvällarna. Efter ett par glas från fredagsflaskan var det sannerligen ingen hejd på tips om vad vi borde skriva i tidningen. Bäst var han som strax efter 9/11 krävde att få Bush telefonnummer och inte trodde mig när jag sa att jag faktiskt inte hade det.
- Nehej, men då vill jag att DU ringer och pratar med honom om det här!
- Jag ska göra mitt bästa, sa jag.

Inga kommentarer: