tisdag, maj 22, 2007

No more drama

Vad som hände var detta:
Datorn dog.

Vad jag gjorde var detta:
Tryckte på alla knappar jag kunde hitta - misslyckades
Ändrade alla inställningar som kunde ändras - misslyckades
Grät, slet mitt hår, sa många fula ord och gjorde det igen - misslyckades
Igen -misslyckades
Sov några timmar och på det igen -misslyckades
Osv.
Gick till jobbet och la upp ett dramatiskt inlägg om hur jag skulle döda mig själv på olika sätt, se nedan för att friska upp minnet.
Surfade desperat på allsköns geek-, dell-, hjälp-min-dator-har-pajat- sidor.
Copypastade allt som hade "MIRAKELKUR" skrivet all over it.
Gick hem med tre A4-sidor fulla med ord jag inte förstod.
Hittade ett par ord jag förstod: Remove battery and try again, ungefär.
Gjorde detta, och removade även nåt annat som satt löst.
Stoppade tillbaks och startade om.
Datorn gick igång!
Halleluja!

Gissa vem som tillbringat de senaste timmarna med att kopiera över precis allt till den separata hårddisken. Nu kan den här jäveln få gå sönder hur mycket den vill, för jag ska åka till föräldrahemmet och ta in posten, vattna blommor och kanske hitta något att äta också.
Repeat: Halleluja!

Ps, jag vill tacka för empati och stöd både här och annorstädes på inter netum. Det var en svår tid, men nu är jag redo att gå vidare.

2 kommentarer:

Sporty Spice sa...

HURRA!!!

Anonym sa...

Åh gud så skönt att det fixade sig!