torsdag, mars 08, 2007

Rolig historia

Det här fick jag, och också min far, just i mejlboxen av min mamma:

Hej, detta fick jag från Maj-Britt, bra va.
Puss på er

På ett sjukhus, i ett väntrum, sitter de anhöriga till en mycket sjuk person. Läkaren kommer in, mycket trött och säger:

- Jag är så ledsen. Jag har dåliga nyheter. Det enda hoppet för er släkting är en hjärntransplantation. Det är väldigt riskfyllt MEN det är det enda hoppet. Ni får själva betala för hjärnan.

Efter en lång tystnad frågade någon:
- Okej, hur mycket kostar en hjärna?
Läkaren svarade:
- 5.000 kr för en manlig hjärna och 200 kr för en kvinnlig.
Männen i rummet försökte hålla sig för skratt och att undvika ögonkontakt med kvinnorna. En av männen frågade med ett något triumferande uttryck i ansiktet:
- VARFÖR kostar den manliga hjärnan så mycket mer?
Läkaren log åt den något oskyldiga, barnsliga frågan och svarade:
- Det är standardprissättning. Vi måste sänka priset på kvinnliga hjärnor eftersom de ju faktiskt är ANVÄNDA!

Skicka detta till en smart kvinna som gillar att skratta och till män som Du tror kan hantera detta...

Det börjar bli lite av en tradition att hon vidarebefordrar stilistiskt tveksamma male-bashing-skämt till mig på kvinnosakskvinnedagen. Jag svarar aldrig, utan tänker bara: mamma, ibland kommer du undan med vad som helst bara för att du är så söt.

Inga kommentarer: