onsdag, mars 07, 2007

Arghet

Kära redigerare och korrläsare united. Om jag skriver att en låt är "fyra minuter plus" så betyder det precis det, att den är något längre än fyra minuter. Ert extra kommatecken gör meningen helt obegriplig och jag fattar inte att ni inte såg det.

Ja, jag hetsar upp mig över småsaker. Det är för att jag är på dåligt humör. En anledning till det dåliga humöret är en sänkt PR-byråbrud som skulle arrangera en intervju åt mig, men fick för sig att hon självsvåldigt kunde bestämma att jag skulle göra en annan intervju också. Denna andra intervju var oombedd och ointressant, så jag tackade nej. Hon blev sur - antagligen för att hon tyckte att hon genom att ta ombord mig på en Finlandsbåt för den första intervjun gjort mig en jättetjänst - men sa ingenting då. Istället valde hon att mejla mig, cc:a min uppdragsgivare, och skriva att det var synd att jag "missade intervjun".
Dumma jävla korkade passiv-aggressiva PR-brud, jag är inget skolbarn och du har ingenting för att skvallra för magistern. Men tack för din läxa, jag skall aldrig mer ha med sådana som du att göra.

En annan anledning till det dåliga humöret, samt inte minst jobbångest, är att det inte händer någonting, vare sig runtom eller inuti mig just nu. Allt står still. Det är tomt. Inga idéer, ingen fantasi, ingen kreativitet, ingen lust.
Ingenting.
Bara stor arghet över små saker.

Inga kommentarer: