lördag, november 11, 2006

Ur led är tiden

Nu, precis nu, drabbades jag av hösten.
Klockan är inte ens kvart över tre och det är mörkt ute. Mörkt, I tells ya. Visserligen delvis på grund av regntunga skyar, men ändå. Det känns som läggdags.
Jag kan stå ut med att det blir mörkt kanske klockan sex vid den här tiden på året.
MEN INTE KLOCKAN TRE.

Detta har akut fått mig att hata vintertid. Faktum är att jag nu funderar på att starta ett enfrågeparti som tar tag i problemet.
För vad är egentligen poängen med att ändra klockan så att det blir mörkt ÄNNU tidigare? Sinnessjukt, om du frågar mig. Vem fan bryr sig om det är ljusare nio på morgonen - på helgerna ligger majoriteten av befolkningen och sover, och i veckorna sitter de redan i sina lysrörsupplysta kontorslandskap.

Sommartidspartiet WANTS YOU.
Har jag din röst?

1 kommentar:

Anonym sa...

Betyder inte sommartiden att kvällarna blir längre, alltså ljusare, på sommaren?

De här olika tiderna gör mig så förvirrad. Det vara bara häromåret som jag fattade vad jag skulle göra med klockan. Detta tack vare denna lilla regel: "På sommaren tar man FRAM utemöblerna från förrådet, på vintern ställer man TILLBAKA dem".

Men så lärde jag mig inte heller klockan förrän i 8-årsåldern. Tider och tidspassning är inte min grej helt enkelt.

Tycker nog att sommartid ändå är ganska fint. Kan jag vara med i alla fall?