lördag, november 18, 2006

Tema: Sandanimationer

I dag har jag blivit fixerad igen. Jag blir det ibland, och ägnar ohälsosamt många timmar åt att googla efter specifika saker (minns till exempel det svartvita temat).
Denna gång: Sandanimationer.
Det hela började med den här för ganska länge sedan, men i dag fick jag anledning att tänka på den igen och sen gick det bara utför. Jag har läst allt om konstnären Ferenc Cakó, tittat på klipp från hans filmer (och funderat på hur jag ska bära mig åt för att få se en hel), jag sökte information om andra animerare (filmerna fungerar inte för mig och jag kan inte franska! Skandal!) och hittade den här sidan och den här kärlekshistorien mellan en uggla och en gås. Här fick jag fler namn att söka vidare på, men nu är klockan sju och jag har inte ätit något ännu så det får vänta. Även en fixering behöver bränsle.

Inga kommentarer: