onsdag, januari 18, 2006

Hört på tunnelbanan

Medelålders tant 1: Och alltså Anki. Hon är ju gullig och så men jag gillar henne inte alls på det sättet jag gillar dig och Barbro.
Medelålders tant 2: Nää.
Medelålders tant 1: Hon har så svårt att slappna av!
Medelålders tant 2: Ja, visst har hon!
Medelålders tant 1: Ja visst förstår du, häromdagen var hon så sur för att någon sagt åt henne att städa upp efter sig.
Medelålders tant 2: Haha, nää?
Medelålders tant 1: Ja alltså JAG hade ju bara skrattat och stökat till ännu mer!
Medelålders tant 2: Haha, ja precis.
Medelålders tant 1: Man kan faktiskt inte ta allt på blodigt allvar.
Medelålders tant 2: Nej verkligen inte.
Medelålders tant 1: Nä jag kan inte riktigt med Anki ibland.
Medelålders tant 2: Nää.
Medelålders tant 1: Men med dig och Barbro kan jag verkligen skratta och ha roligt, det är så skönt att ni finns på jobbet.

Här någonstans somnade jag och drömde om att Anki fick med sig ett maskingevär till jobbet en dag.

Inga kommentarer: