söndag, januari 29, 2006

The Hood

Ibland är det bara så jävla jävla skönt att låtsas som att det inte finns någon värld bortanför ens egna lilla sömniga förstad. Att låtsas som att det inte finns något "innanför tullarna" med drivor av uppklädda bönder, neonskyltar och bajsnödiga klubbar. Att bara åka och äta middag på greken invid ens gamla mellanstadieskola på Älvsjövägen och sen kolla på Brokeback Mountain hos en vän i Ekensberg, att gå ner till Skulpturens hus och sen traska över Trekantens is till Liljeholmen, att stå på Nybohovsbron och titta på bilarna och sen äta lunch på Mike's Coffee på Hägerstensvägen, och what else jag har gjort denna helg.
Jag ska fan aldrig mer åka över bron in till stan. Jag hatar stan och allt folk däri. Jag ska bli lokalpatriot och nazistiskt vakta mitt närområde mot all typ av innerstadsinfiltration.
Passa er.

1 kommentar:

Anonym sa...

HA! aspudden och midsommarkransen är ju de hetaste områdena i stan enligt någon tidningenvaddetnuvar. du ärså infiltrerad and you know it. and you like it.. mvh nedanför sofo