fredag, januari 23, 2009

Ta dig i brasan, mr Postman

Jag är upprörd på det brittiska postväsendet. I torsdags förra veckan beställde jag en grej som var avsedd som födelsedagspresent till en person som har fest i morgon. På måndagen fick jag beskedet att den var skickad. Eftersom det är 2009 och både Sverige och Storbritannien enligt uppgift är i-länder tog jag för givet att den skulle dyka upp kanske inte på tisdagen, men i alla fall på onsdagen eller senast torsdag. Ni förstår vart den här historien barkar, eller hur? Just det, paketet har inte kommit.

Tyvärr var jag inte införstådd med att det tydligen är allmänt känt att brittiska postverket är klantskallar, byfånar, amatörer, kvacksalvare och svagsinta kretiner. Nu är jag det och jag är sur.

1 kommentar:

Anonym sa...

It looks like a i-land. It talks like a i-land. But it walks just like a u-land.

Vykort går ganska bra, men paket lever mer osäkert. Jag har skickat paket till min syster, som inte kommit fram till henne. Men däremot långt senare i retur till mig. Med många fina stämplar på i och för sig, och det var ju roligt att se. Fast det vägde ju inte upp att hon inte fått sina julklappar.