onsdag, januari 07, 2009

Saker jag gjort...

...den senaste månaden:

* Skändat mina egna ögonbryn. Det var inte med mening, jag slant med pincetten när jag skulle ta bort ett malplacerat ögonbrynsstrå. Det blev inte så snyggt, jag såg lite ut som en sån där mode-madam med för mycket rouge, utan rouget då.

* Läst ett mascaratest i Elle och börjat blöda ur ögonen för att det var så vanvettigt dumt och meningslöst. Jag menar allvar. Och då tror jag ändå att det är ett relativt vanligt inslag i Elle och dylika magasin.

* Hamnat i en diskussion om pompösa skådespelarmän och funderat över om det är någon av dem som INTE spöar upp sin respektive.

* Gråtit över att det inte varit tillräckligt med smöriga julfilmer på televisionen. Sen grät jag lite till åt Elf när den väl visades.

* Sett en mycket, mycket arg dagispappa skälla ut pojkar med smällare på gården. Jag hörde inte ett ord genom fönstret, men hans kroppsspråk à la italiensk väderkvarn said it all. Pojkarna lommade iväg.

* Erkänt att jag inte visste vad El Clásico var och blivit hånad tillbaka till medeltiden. Ni som till äventyrs fortfarande inte vet, googla upp det vetja.

* Lånat Mighty Boosh-boxen efter en ölkväll, lagt den på ett stökigt bord och glömt bort den tills nu. Hoppas att den är rolig.

* Funderat på att lifta till Malmö men kommit på bättre tankar. Eller... har jag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bah! Vad är väl El Clasico. Tacka vet jag ett blött höstderby på Råsunda. Eller kvalspel i hockeyallsvenskan på Hovet. De ä grejjere!

Maria L sa...

"Läst ett mascaratest i Elle och börjat blöda ur ögonen för att det var så vanvettigt dumt och meningslöst." hahaha ... ska jag förmedla detta på måndagsmötet?

m sa...

Maria: heh.. det behöver du inte göra. Det finns säkert människor som anser att mascaratest är en viktig ingrediens i god levnadsstandard och vem är jag att beröva dem detta.