tisdag, januari 13, 2009

Pest eller kolera

Gårdagen var både upp och ned och nu vet jag vare sig ut eller in trots att jag vridit det både bak och fram.

Det som var upp: Min kamrat fick tag på Glasvegasbiljetter där jag misslyckades.

Det som var ned och inte visar tecken på att stanna: Jag har ställts inför ett obehagligt ultimatum som kommer sluta med att jag kröker min rygg med mössan i hand oavsett vad jag väljer.
Fucking jävla kuk-finanskris.
Å ena sidan hade jag velat vara stenrik och kunna trumpeta ut min åsikt om detta utan att behöva bry mig om petitesser som levnadsomkostnader, å andra sidan hatar jag rika människor mer än allt annat för att de slipper dylika dilemman och kan go about sin champagnesprutande tillvaro utan att blinka.

Å tredje sidan vet jag inte ens vad jag håller på med eller varför, så i dag har jag försökt uppnå lite balans genom att bland annat försöka lära mig hur man blir populär, beställa Nina Hemmingsson och börja titta på säsong tre av Mighty Boosh. Det har gått sådär, så jag måste nog ta ett avsnitt till. Hej.

3 kommentarer:

Patrik Wirén sa...

Att vara frilansare är en fucking jävla kuk-tillvari i tider som dessa.

Maria L sa...

jag tänker sno din populärlänk!! det var bland det roligaste jag sett på länge. jenny som go parking with boys is NOT popular ...
länkar till dig då trots din elleaversion hehe

Anonym sa...

Du behöver inte länka till mig kära du. Länken är väl att betrakta som offentlig handling vad internet anbelangar.