lördag, september 16, 2006

Tänk om

Tidigare i dag satt jag och försökte föreställa mig att jag var heterosexuell kille och tänkte på vilka tjejer jag då skulle falla för. Om det skulle vara samma tjejer som jag faller för nu som vän. Vidare funderade jag på hur jag skulle närma mig dem och vad jag skulle göra och säga för att de skulle falla för mig också. Efter att ha funderat på detta ett tag är jag tämligen övertygad om att jag skulle vara förträfflig på att ragga tjejer om jag vore kille. Jag känner det på mig.
De skulle tycka att jag var självsäker på ett avslappnat sätt, och ganska charmig, och så skulle de falla som furor trots att jag antagligen inte skulle vara särskilt snygg.
Jag skulle välja och vraka och sen bli ihop med och göra den bästa av dem på smällen fort som fan. Sen skulle jag ta halva föräldraledigheten och vara en god manlig förebild. Antagligen skulle jag också vara mycket bättre på att städa och diska än vad jag är nu, eftersom jag skulle känna ett inre tryck att inte vara en mansgris. Så skulle vi leva lyckliga i alla våra dagar.
Amen.

Ps, jag har mensvärk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant tanke. Du har säkert rätt i att du skulle vara en jävel på att få brudar. Själv skulle jag nog vara lika usel på att ragga som man, som jag är som kvinna. Men, jag vet att jag skulle ha hawaiiskjorta, snygg mustasch (ibland), slank svart kostym, Elvis-frippa, surfbräda och en Ford Mustang.(Kanske inte samtidigt dock). Kort sagt vara den sköna typ som jag, som kvinna, önskar jag träffade nån gång.