fredag, september 22, 2006

Lokaltidningen Landskrona

Förresten, hur kunde jag glömma att underrätta er om jobberbjudandet som trillade in från en journalistjobbförmedlare. Tyvärr raderade jag det blixtsnabbt, ja snabbare än Justin T vänder sitt ledlösa knä, men följande inledande mening från mejlet hängde kvar i det, eh, internetska minnet:

"LOKALTIDNINGEN LANDSKRONA söker en lokalredaktör till redaktionen i Landskrona."

Alltså, vad väntar ni på? Det är bara att åka ner och mysa lite med Thord (som jag även länkade till för några inlägg sedan). Han är en härlig snubbe. Ni kan tala om invandrarna tillsammans och spåna fram nya sköna vinklar på Problemet. Det är ju larvigt att sverigedemokraterna har blott 22 procent av rösterna när det finns sådan potential. Kom igen, go get! Det är bara fyra år till nästa val - egen sd-majoritet vore väl fräscht.

Ah förlåt. Du är en do-gooder. Vill förändra. Vill få dem att, så att säga, tänka till? Jag vill gratulera dig, ta dig i mina armar och kyssa din kind, din panna och kanske ditt lår. Ditt jobb blir nu att inte låta dig skrämmas av landskronaiternas fromma föreställningar om det vita livet. Berätta för dem att även det vita livet kan innebära arbetslöshet... Oj, så var vi där igen!

Är inte livet bara en enda högklassigt regisserad loop?

Inga kommentarer: