fredag, september 22, 2006

Fotboll som fotboll

Tanken var egentligen att jag för första gången denna säsong skulle hoppa över kvällens Bajenmatch till förmån för det prestigefyllda fotbollsmötet mellan de präktiga musikmagasinen Close-Up och Sonic. Sen skulle vi dricka öl och allmän glädje och gamman skulle uppstå. Dock inträffade följande: jag fick ett sms från en god vän (en jag inte sett på länge och planerat att träffa vid denna clash of the titans) som löd: "Ingen fotboll för mig. Ingen ska ju dit."
Mitt svar:
"Nej det verkar onekligen dött, jag trodde faktiskt på lite uppslutning och öl etc. Går väl på riktig fotboll då, vi får ses en annan gång."
Så jag gick på riktig fotboll.


Många poliser var det.


Mössa. Fin.


Hörna.

Matchen mot IFK Fiskrens slutade 3-3. Vi gick på Läckerbiten och firade denna enastående framgång med ett glas rött.
Gah.

Inga kommentarer: