tisdag, september 19, 2006

Hälften spydde, resten dog

Nu har jag lagat och ätit en äcklig omelett. När jag ätit upp mer än halva omeletten kom jag på att jag glömt krydda den. Inte minsta saltflaga eller pepparkorn hade nuddat vid min överbliven wienerkorv-purjolök-tomat-omelett. Och anledningen till att jag åt den äckliga omeletten var helt enkelt att jag hade lagat den, och inte orkade laga något annat.
Följden av att tycka att matlagning är skittråkigt är att man inte lär sig det, och följden av detta är i sin tur att man rätt ofta äter äcklig mat - gärna halvfabrikat, fort ska det gå - eftersom man inte har råd att vare sig äta ute varje dag eller att skaffa sig en husa med vitt förkläde och bred dialekt.
Ytterligare en effekt blir att man äter så sällan som möjligt, och därför också helt enorma mängder när man väl gör det.
Alltså har jag nu ont i magen och mår illa av att ha ätit för mycket äcklig omelett.

Förnuftets ljus brinner stadigt i Aspudden City.

Inga kommentarer: