söndag, juli 29, 2007

Mjölby tur och retur

Smskonversation i Nyköpingsbro:

L: Så enkelt att bolla ut ännu ett europeiskt gäng. Cork och Utrecht. Har inte ett svenskt brödlag nyss åkt ut mot dem?
M: Hörde det på radiosporten. Håller på att köra hem från Mjölby, blev tvungen att stanna i Nyköpingsbro pga kramp i gasbenet. Så nu sitter jag här. Normalt? Eh.
L: Haha. Du kör för fort för fan.
M: Bara lite.
L: De e lugnt. Inga fula kameror på E4.

Sen stretchade jag lite innan jag åkte vidare. Gick fort och bra ända fram till strax före Södertälje då man fick börja köra i snitt 45 km/h för det var KÖÖÖÖÖ eftersom alla SEMESTERFIRARE skulle åka hem JUST DÅ. Dårar.

I övrigt var det en trevlig fest, om man räknar bort myggen som kom oinbjudna. Övervägde att lägga upp en youtube på min kusin när han fyllesjunger Pearl Jam mitt i natten, men ska bespara er. Det var dessutom så svart ute att jag, som den konstnär jag är, filmade två ljus istället. Gäller att tänka utanför boxen osv.
Spelade i alla fall upp det för honom i dag, han såg plågad ut och lovade och svor att aldrig mer ta fram gitarren. Så funderade jag lite på det där med killar och gitarr, hur det är open season att håna folk som framåt natten spelar Stairway to Heaven med blicken i fjärran för att impa på tjejerna. Jag har gjort det också. Men efter att ha rannsakat min själ har jag nu ett tillkännagivande: JAG GILLART! Kör hårt bara, jag sväljer det med hull och hår. Men lär er gärna fler låtar än Stairway to Heaven.

Ps: Vits som gör sig allra bäst med Mjölbydialekt:
- Spyr du?
- Ja jag blev förvånad själv, skulle bare rape.
HAHAHAHAHA kul va.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jag tycker den är kul i alla fall. Teehee!