fredag, januari 12, 2007

Du kan inte fly funken

I morse vaknade jag till vad jag trodde var en parodi, kanske en göteborgsk, kanske signerad Rally, på Janis Joplin. Det visade sig vara ingen parodi, men en cover av Caroline af Ugglas. Att hon lär andra sjunga under parollen "alla kan" må vara gulligt - problemet är att det inte är sant.
Sen åkte jag till jobbet. Där är det lite för lite att göra vilket blir småtrist efter ett tag. Väntar på ett samtal och tillbringar tiden med att lyssna på Fujiya & Miyagi och smygblogga.

För övrigt finner jag det fascinerande att Red Hot Chili Peppers vinner en rockbjörn varje år. Liksom, var det inte femton år sedan de var heta? Det var åtminstone senast jag kände att jag ville ligga med Anthony Kiedis. Men RHCP verkar ha lagt en järnring runt vårt nordiskt karga land.
No man, woman or child shall escape the funk.

Inga kommentarer: