söndag, februari 26, 2006

OS-final för fan

Oh oh oh jag är så nervös, jag tuggar av mig fingrarna snart.
Övriga intryck från hockey-os: Johan Tornberg verkar vara en mycket sympatisk människa. Han har snälla ögon och visar upp ett skönt känslomässigt engagemang. Mer Johan i teve!

Update kl 14.34
Första perioden:
Finland gjorde ett mål i powerplay. Fan också. Men Sverige spelade bättre hockey.

Update kl 15.30
Andra perioden:
Sverige slöar lite inledningsvis men får powerplay och gör mål. Yay!
Sverige gör ett mål till i ett nytt powerplay. Dubbelyay!
Finland kvitterar. Dubbelfan också.
Är inte helt förtjust i de långa sekvenserna filmade med en kamera bakom målet. Det kanske bara är jag men jag får ingen överblick.
Och ang de gamla klippen i paus: vad hände egentligen med den stjärtformade målburen? Det kan man undra.

Update kl 16.10
Tredje perioden:
Sverige gör mål efter 10 sekunder. Trippelyay!
Och efter en sjukt spännande period är det klart.
SVERIGE TAR OS-GULD! WOHOOOOOO!

2 kommentarer:

Anonym sa...

TJOOOOHOOOOO!!!!!!!!
FY FAEN VAD SKÖÖÖÖNT!!!

Anonym sa...

En kommentar till som jag glömde i glädjeyran:
Jag tyckte tvärt om att den där kameravinkeln bakom målburen var suverän framför allt i powerplay!