lördag, februari 18, 2006

Martha Stewart

Båda mina duntäcken OCH min dunjacka läcker. Det innebär att det är ganska mycket dun som flyger omkring i mitt hem. Därför, och för att förgöra de expanderande dammråttorna, behöver jag dammsuga. Det är tyvärr inte synonymt med att jag actually dammsuger. Dammsugaren har stått på hallgolvet i en vecka och jag snubblar över den varje dag. Hjälps inte. Jag slår i tårna och svär, men jag dammsuger inte. Och jag kan inte ta bort den igen, för ansträngningen att plocka fram den ännu en gång är oöverstiglig.
Jag borde skaffa ett astmatiskt barn. Då kanske det skulle bli städa av. Operation skaffa astmatiskt barn känns dock lagom lätt att genomföra. Recept: 1, hitta man 2, ligga med man 3, bli med barn 4, carry full term 5, föda barn 6, få barn att på något sätt bli astmatiskt. Kanske om jag kedjeröker under hela graviditeten. Tyvärr är sannolikheten för att mitt barn istället för astma skulle få typ sju fingrar ganska stor. Sju fingrar hjälper inte mig att städa.
Jävla unge.

Inga kommentarer: