onsdag, december 07, 2005

Radio, pt II

Hade härförleden ett litet utbrott över att tvingas vakna till Pontus Enhörning, så jag ställde äntligen om radion till P1.
Vad händer, jo i dag, ganska så nyss faktiskt, tvingas jag vakna till "Tendens" som handlar om något som ju verkligen ligger i tiden:
Bloggar.
Reportern förkunnar yrvaket att han för en vecka sedan lärde sig att blogg är en förkortning av webblogg och sedan intervjuar han Viggo Cavling.
Viggo Cavling säger saker som att han skriver sin dagbok för att allmänheten vill ha den och att alla som arbetar med journalistik bör läsa den, för annars gör de inte sitt jobb.
Viggo Cavling låter som att han kräks när han pratar, och jag förstår det, man måste ju bara kräkas lite i munnen när man hör sig själv säga sådana saker.
Sen intervjuar de Annika Billström som säger att bloggen är ett nytt sätt för henne att nå ut till folk och sedan nämner de något om bloggens sprängkraft.
Någonstans där börjar jag gråta och stänger av. Eller, det gör jag inte, radion står på och mumlar i sovrummet men jag blev tvungen att stiga upp och berätta det här för er, så att ni vet att om ni någonsin i framtiden vill ha ett år gamla nyheter så är det bara att ratta in "Tendens".

Alltså jag vet att jag är grinig i allmänhet på morgnarna men här någonstans skulle väl ändå vem som helst dra gränsen? Eller hur?
Jag måste helt enkelt sluta lyssna på radio på morgonen. Är därmed hänvisad till klockradions inbyggda nu-är-kriget-här-ljud.
Well, det kan i alla fall inte bli värre.

Inga kommentarer: