onsdag, december 28, 2005

Mer kräm

På tal om gårdagens fotkrämsattack så fattar jag överhuvudtaget inte det här med krämer och specialtvålar och rengöringsmedel och cleanser och antirynk och ansiktsvatten och fan och hans jävla moster. Har i hela mitt liv tvättat ansiktet med vanlig tvål och vatten samt vid behov kladdat på nån slags apotekets allmänna hudkräm och, sur-pris, jag har inte dött än.
När jag var fjorton hade vår ungdomsgård i Kransen en tjejgrupp där vi fick göra saker som färganalys (jag blev vinter), massage (fint för tyngda tonårsaxlar), tjejbio (Dirty Dancing) och ansiktsbehandling. Väldigt politiskt korrekt alltihop, särskilt det där med ansiktsbehandlingar för fjortonåringar. Jag hade babyhy, men lik förbannat skulle ansiktsbehandlaren klaga på att jag använde tvål och vatten. När jag blev äldre skulle jag minsann, etc.
Sen klämde, nöp och gnuggade hon mig i anletet tills jag såg ut som sju svåra år.
Antar att hon ville visa vad som kunde hända.
Jag har aldrig mer gått på ansiktsbehandling.

4 kommentarer:

Hannah sa...

Jag är också vinter. Eller Imperial winter som det amerikanska analysföretaget valde att kalla det.

Haha.

Sporty Spice sa...

Tvål och vatten är även min melodi. Funkar alldeles utmärkt och varje kväll kan jag nöjt konstatera att jag inte låtit mig luras. Lyxiga krämer my ass. Dem pengarna lägger jag mycket hellre på sprit, skor och manliga prostituerade.

Anonym sa...

Ja jag har aldrig glömt hur jag såg ut efter den där ansiktsbehandlingen. Fucking traumatiskt. Och de flesta vet väl att jag inte hade nån baby-hy när jag var tonåring.... Jag har inte velat gå på ansiktsbehandling sedan dess heller.

Fast jag älskar dyra rengöringsgrejor...! Har precis köpt Cliniques 3-steg. I'm fooled, haha.

Anonym sa...

men du kan ju inte använda tvååååål maria.. du som röker också. follow me into the light, jag kan leda dig in på c/o stockholm och vittja dina fickor på ca 3000 så du får en vettig hudvårdsserie med dig hem. dermalogica rekommenderas. mvh maria (sucker)