torsdag, oktober 13, 2005

Killar, asså

Vad är dealen med folk som panikraggar på busshållplatsen mitt i natten? Som, trots att man redan avböjt det eleganta erbjudandet, inte ger upp utan förhoppningsfullt knackar en på axeln när man sedan ska kliva av:
"Ska jag gå me'rå?"
?!

I och för sig, hade det varit Theodor "The Plan" Jensen som frågat hade jag blivit kåt, glad och tacksam. Satt nästan bredvid honom under hela matchen i går kväll och han är så foxy att jag blev vindögd när jag försökte snegla på honom samtidigt som Zlatan gjorde sin grej.

Har på tal om Zlatan suttit och hållit på det här lilla citatet ett tag i väntan på det perfekta tillfället, men nu orkar jag inte längre, det är ju gammal skåpmat redan som det är:
"Först gick jag till vänster, det gjorde han också. Sen gick jag till höger, det gjorde han också. Sen gick jag till vänster igen, och då gick han och köpte korv."
- Zlatan, 28 juli 2001 efter Ajax mot Liverpool på Amsterdam Arena
Min kärlek till Zlatan är hög och ren.

Snart ska jag gå ner och tvätta så att jag är ren när jag åker till Göteborg i morgon bitti.
Hej då.

Ps, jag har hört att alla heter Glenn i Göteborg, stämmer det?

8 kommentarer:

Hannah sa...

Jo. Hysén, Strömberg, Holm, Schiller. Alla fyra spelade dessutom i IFK Göteborg samtidigt ett tag. De tog Uefaguldet tillsammans 1982. Missa inte Magnus& Magnus innergård, samt Uppåt Framåt som ligger mitt emot på Magasinsgatan. Hälsa.

Sporty Spice sa...

Annat Zlatan-citat om hur fint det är att bo i Rosengård.
"Om man slänger ut en tjuga genom fönstret är det alltid någon som kommer tillbaka med en påse chips".

Måns sa...

MJÖLK är det Zlatan köper.
För tuuusende gången.
Mjölk!
:-)

Sporty Spice sa...

F´låt då för fan. Jävla mjölkfascist. =)
Och föresten vad är det för jävla kommentar. Vem kastar ut en tjuga och blir glad om någon kommer tillbaka med en liter mjölk?

Sporty Spice sa...

P.S. Snygg schalett, fröken Måns.

Måns sa...

1) Jag hade blivit skitglad om någon köpte mjölk till mig. Mjölk är gott!

2) Det är inte en schalett. Det är en duk.

;-P

Sporty Spice sa...

En duk. MYCKET bättre ... =/

m sa...

jag tycker det är fint att ni håller liv i bloggen medan jag är ute på äventyr i världen.
puss