onsdag, juni 03, 2009

Ungjävlar 4-evah

Fick ett pressutskick från min gamla lågstadieskola där barnen av i dag tydligen uppmuntras att inte bara drömma, utan också att visualisera sina drömmar på ett ganska konkret sätt med hemgjorda tidningsomslag. När jag gick där var det i baracker och vi hade sex olika klassföreståndare samt ett okänt antal kortvikarier på tre år och tja, att visualisera ens en framtid stod inte precis först på schemat.

Allt var helt enkelt inte bättre förr. Skåda framtidens hjältar, klicka för större:


Gelehallonet väger 7,8 kilo!


Alex fick 152 medaljer för sina serier!!


Historisk på 4 sätt!

Alltså, det är så sjukt roligt och fint, jag blir alldeles varm. Eller ja, inte alldeles. För ingen av de sex tjejer som var med bland de 17 omslag som bifogades siktade lika högt med samma humor. Men jag tänker att det är en tidsfråga.

5 kommentarer:

carina sa...

Vad ville tjejerna bli?

m sa...

En ville visa världens bästa kläder i tidningen Chic, en ville vinna Let's Dance i Hänt Bild, en ville föda upp hundar i typ... Hundnytt eller nåt. Sen kommer jag inte ihåg mer och jag tror att jag har raderat mejlet. Men det kändes rätt stereotypt och lite trist.

m sa...

(det var alltså inte precis FÖRSTA ARABEN PÅ MÅNEN-nivå på det)

Q sa...

När jag var fem år var min plan att bli Sveriges första kvinnliga statsminister. Det skulle ju blivit ett mycket tjusigt omslag. Typ Times tänker jag mig att jag hade tänkt mig (om jag hade vetat om Times då). Fast med min hybris kanske jag gjort flera olika omslag.

carina sa...

Sent om sider: Mmm, jag misstänkte väl att det var i den riktningen tjejerna skulle gå. Tyvärr.