onsdag, juni 10, 2009

Sommarjobb

Jag skriver på Twitter att jag behöver ett sommarjobb i juli. Reseföretaget MrJet får på något vis syn på detta, troligen genom att göra en sökning på "sommarjobb" bland alla... i hela Sverige? Vad vet jag, för vi har ingen som helst övrigt kontakt, jag och reseföretaget.



Jag svarar vänligt att det låter som ett hyvens jobb, för det gör det verkligen, men att det finns moment i deras ansökningsförfarande jag finner så att säga obekvämt. Som att sitta på kammaren och filma mig själv medan jag försöker framstå som en sval men spännande världsmedborgare som ääälskar extremsport och gärna vill testa på att äta kattsvans.

Men jag rekommenderar den som inte har samma betänkligheter att söka, då de uppenbarligen
1. är besvikna över utebliven medieuppmärksamhet (hey MrJet, det blir så när man är trea på bollen, men nu fick ni lite word of mouth i alla fall) och därmed
2. inte har fått in tillräckligt med ansökningar. Jag menar, de raggar resenärer på Twitter.

Kära MrJet, återkom gärna när ni inser att det är mycket roligare att läsa om hur en livstrött tjockis klamrar sig fast i flygstolen än att se solbrända 20-somethings dyka bland delfiner.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej,
Vi tycker att Twitter är en bra kanal att ha en dialog med både befintliga och blivande resenärer. Att bara trycka ut information om olika priser och resmål tror vi folk skulle tröttna på i längden.

Vem har sagt att vi vill skicka iväg en solbränd 20-åring som ska dyka bland delfiner? Vi letar efter en intressant person som många vill följa. Av din blogg och ditt twittrande att döma verkar du vara en sån. Så jag tycker självklart att du ska söka.

Hälsningar
Pelle Svensson
Marknadschef MrJet

m sa...

Hej Pelle.
Mina kinder blossar nu av detta smicker - och all denna uppmärksamhet!
Tyvärr kvarstår faktum att det inte kommer på fråga att spela in någon film med mig som huvudperson. Dessutom förefaller resan inte inbringa någon som helst lön att betala räkningar med, jag ser bara en vink om att man kan få betala skatt för kalaset. Det är inte riktigt den typen av sommarjobb jag är i behov av. Men om ni söker en avlönad resereporter (jag har F-skatt!), hör av dig igen.
Puss och kram
/m