torsdag, februari 19, 2009

In case of my sudden demise

Ibland fantiserar jag ohälsosamt mycket om hur min misstänkt brådstörtade död/sjukdom skulle få olika typer av detektiver/dr House att reagera. Just nu har jag t ex nålstick i armen. Skulle de upptäcka spåren av tejp eller genast dra slutsatsen att jag skjuter upp? Vad skulle de säga om faktumet att det står en soppåse i hallen jag ännu inte orkat ta ut, och ganska mycket skitig disk på diskbänken? Misstanken om knark ökar! En trasig förstärkare indikerar många högljudda fester. En gitarr samt några noter till Lilla Snigel och Trollmors visa pekar mot bristande begåvning, kanske retardation, medan basketbollen, boxningsvantarna, hantlarna och att Rocky och Arne Anka står på framträdande plats signalerar att jag försöker vara en tuff kille. Likaså ölhävarbordet (är hon knarkare, efterbliven och TRANSSEXUELL? frågar de sig).

Mm, just det. Tål att tänkas på! Överväger att dessutom nogsamt torka bort precis alla fingeravtryck överallt, som en oväntad överraskning.

Jag är i vilket fall tämligen bestämd över att jag vill bli utredd av en överintelligent alfahanne med traumatiska upplevelser i bagaget och svårigheter att knyta an. Om han inte då och då stirrar ut i fjärran med bister blick vet ni att han inte anstränger sig ordentligt och måste kräva en ny alfahanne som vet vad som gäller. En och annan barsk oneliner är inte heller för mycket begärt, ok?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver grymt! Jag blir glad varje gång du har uppdaterat.

Annars har jag ofta funderat över om det finns House-läkare på riktigt, som gör snokbesök i patienternas hem. Eller är det bara hittepå? Jag kanske borde hitta en verklig dr-nånting att fråga.

Anonym sa...

en överintelligent alfahanne med traumatiska upplevelser i bagaget och svårigheter att knyta an.

Behöver jag säga vem jag genast associerar till här? *snort*

(Jag är skadad, jag VET! For life.)

spanne sa...

Bistra one liners är smittsamt. Har upptäckt att för många cop shows om dagen gör att man utvecklar en vana att tvångsmässigt vilja avsluta varje möte med en. Helst iförd fräcka solglasögon.

m sa...

Mazarintanten: Så himla snällt sagt, tack! Och nej jag vet inte heller om det är kosher för läkare att bryta sig in hos patienterna. Känns inte så va?

Carina: Alltså själva poängen är ju att ALLA alfa males i ALLA serier är sådana. Men jag antar att du menar Brian Kinney?

Spanne: Jag har också knarkat cop shows på sistone. De bästa är när man slipper få veta en massa skit om polisernas privatliv. Helt värdelöst när de börjar med storylines om att nån jävel i crewet är med barn/är resultatet av en våldtäkt eller dylikt. Cop shows ska hålla sig ifrån "utvecklade karaktärer" tack så mycket.