fredag, februari 13, 2009

Teknikens under

Först dog hela min uppkoppling, det vill säga dator, teve och telefon. Sedan kom den tillbaka, men då hade min trådlösa router dött så jag måste sitta vid skrivbordet som en annan tönt när jag interwebbar. Sedan blev det strömavbrott i hela huset. Sedan kom strömmen tillbaks. Och nu, för två minuter sedan, tvärdog stereoförstärkaren.

Vad är det som händer? Presentera era teorier i kommentarsfältet. Bäst vinner en öl el alk.fritt alt. på valfritt ställe i Stockholm (det är allt jag har råd med nu när jag måste köpa en ny router och en ny förstärkare).
Alla teorier som innefattar UFOs/missnöjda spöken av olika slag premieras med en imaginär stjärna i kanten. Alla teorier om missnöjda spöken som innefattar sätt att göra dem nöjda premieras med en imaginär kyss på kinden. Är teorin även bäst kan kyssen adderas till vinsten, också den att mottagas på valfritt ställe i Stockholm. Vill man väldigt gärna dessutom ha en stjärna i kanten ska jag se om det går att ordna.

Update kl 01:08: Som extra bonus gick strömmen ytterligare en gång, när jag stod i duschen strax efter att ha skrivit ovanstående. Det är ganska läskigt att spärra upp ögonen allt vad det går och ändå inte se något alls. Man känner sig lite som man tror att en blind person känner sig. Faktum är att man tror att man kanske till och med blivit blind själv, att världen därutanför är lika ljus som vanligt medan man står i det svarta och famlar efter duschmunstycken och handdukar. Jag var dock inte blind utan lyckades hitta både ett ljus och lite kläder samt fly denna medeltid hem till en kamrat där tvåtusentalet glänste i all sin prakt. Nu är jag hemma igen, på min vakt.

4 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Jag hade gärna gissat, men jag har ingen ström till datorn...

Anonym sa...

Med sådana belöningar inom räckhåll så drabbas man naturligtvis av en massiv skrivkramp. Medan diverse lustigheter rörande practical jokes av ödet, mediumet Terry Adams osv rusar förbi känner man sig som en primat som försöker skriva med en avlövad kvist. Ångesten antar rent bibliska dimensioner....

Beklagar

Anonym sa...

När du bloggar nu, sitter du fortfarande inne på hinseberg, eller har du kommit ut ?

Anonym sa...

Anonym: Du har inte precis läst den här bloggen noga, eller hur?

Här har du lite hjälp på traven:
http://hinseberg.blogspot.com/2008/03/jag-r-inte-en-av-sveriges-farligaste.html