torsdag, maj 08, 2008

Random notes en torsdagkväll

Så atte jag sket i att fakturera regelbundet och därför sitter jag nu här på nålar och hoppas att det ska trilla in pengar på kontot vid midnatt. Om det inte gör det ligger jag risigt till, eftersom jag behöver köpa ett busskort, och javisst ja, skattemyndigheten vill ha 17 000 av mig på måndag. Nej, jag har inte tagit itu med det heller. Det gäller ju att alltid balansera på gränsen till att bli fråntagen all myndighet över sitt eget liv.

Häromnatten var jag i Slussen. På Södermalmstorg stod en man med en radio som han spelade musik på medan han stirrade i fjärran. Han hette Arne och hade byggt radion själv, men vanligtvis brukade han jobba med tak. Han skulle till Norsborg, men ville vänta in nattbussen eftersom han inte hade radiomottagning på tunnelbanan. Han var snäll. Jag valde dock tunnelbanan. Där stod en äldre kvinna i skär midjejacka och talade i telefon med någon. Hon frågade "älskar du mig?" flera gånger. Sedan frågade hon om hon skulle duscha.
Existenser. Funderar på att bli en. Liksom en gång för alla tappa hela kontrollen och bara flyta med. Skaffa en rosa jacka och spela radiomusik för tomma torg. Slippa det världsliga. Fakturor och skatter och räkningar. Who needs'em.

Aaaanyway. Det var ju derby mot Skansen i går. Vinst med 2-0. Så vansinnigt gött.



Trots att Hammarbys klack var hälften så stor som hemmalagets, och helt utan högtalare, lät de minst lika mycket. Jag kan bara tolka det som att inte ens djurgårdarna älskar Djurgården. Hahaha.

I morgon är det fredag och jag hade hoppats på att göra något trevligt i helgen. Dock sätter en smärre ekonomisk ansvarslöshet P för dessa planer. Att sätta P för en plan är very Kalle Anka och jag vet inte ens vad det betyder. Punkt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom det några pengar till slut?
Miss A