måndag, maj 12, 2008

European City Guide

Att vara företagare leder ibland till att man får mycket märklig post i sin brevlåda. Som i dag, när jag fick en blankett som såg mycket officiös ut, med alla mina uppgifter förtryckta och en EU-liknande logga på.
Man blev ju nyfiken. Efter noggrann läsning kunde jag i det finstilta konstatera att "This company is not linked to the institutions of the European Commission" och att vad de ville göra var att trycka mina företagsuppgifter i tre editioner av internet/cd-romkatalogen "European City Guide" à 987 euro editionen.
De vill alltså att jag ska skriva under pappret, skicka det till dem för att vara med i en mystisk katalog samt att för detta bli skyldig dem 30 000 kronor.


klicka för stor bild

Amenvisst! Redan postat.

Ps, tydligen är det old news, jag har bara sluppit det hittills.

Inga kommentarer: