fredag, maj 16, 2008

Hockey och General Santos

Sitter här i soffan och försöker engagera mig i hockey-vm. Det går inget vidare. Märkligt det där, en gång i tiden älskade jag att titta på hockey också. Vet inte vad som hände.
Så istället ägnar jag mig åt att läsa min egen blogg översatt med Google translation. Det är hysteriskt kul, eller så är jag möjligen lättroad. Bland annat finner man att Kalle Anka tydligen betyder Toy Story på engelska. Den raka översättningen av "elak" är "Iraq", hej Freud. Och inte minst betyder "Lidingö" uppenbarligen "General Santos". Ha ha ha. General Santos! Inte precis granngårds, om man säger.

Om ni undrar vad jag gjort i övrigt denna underbara fredagkväll i mitten av maj så är svaret: storhandlat. Åkte till Ica Kvantum i Kungens Kurva vid halvniorycket, eftersom jag tänkte att om det är någon gång det inte är folk på det där bygget så är det en fredagkväll vid halvniorycket. Jag hade rätt. Kunde skrida fram mellan hyllorna med min vagn i praktiskt taget ensamt majestät. Så vansinnigt skönt.

Nu börjar andra perioden i den ytterligt upphetsande vm-matchen mellan Kanada och Sverige. Det står 1-1. Jag tror att jag kan läsa nya Rockytidningen samtidigt utan att missa något av värde.
Oj, Sverige gjorde mål igen.
Det var väl trevligt.
Men jag KÄNNER det inte.

Inga kommentarer: