lördag, februari 17, 2007

Dagens ungdom

Åkte hem från jobbet nyss. Tunnelbana. Först råkade jag sätta mig mittemot två sextonåringar som lyssnade på någon typ av musik med varsin hörlur, och givetvis sjöng med allt vad de orkade. När de gick av i Slussen parkerade sig istället två storvuxna blonda gossar i sjuttonårsåldern där, och började prata med varandra trots att de hade hörlurar med avsevärd volym. Det vill säga, de pratade jävligt högt. Och de pratade bara om hur de skulle åka ut till Lidingö i morgon och spöa upp några brats (härmed varnas Lidingös brats). Tills den ena reagerade på att jag satt där och frågade vad jag läste samt påstod sig ha läst samma bok. Då började de tjafsa om vem av dem som läst mest böcker. Den ena sa att han läst minst tio. Den andra började garva och sa "det har du fan inte". Sen gjorde de high five. De gjorde high five ganska många gånger, kanske fyra om jag räknade rätt. Till exempel efter att den enda berättat om hur han kastat en ölburk på någon samt dragit till denne med armbågen i huvudet ett par gånger.
Sen var jag hemma och gick av.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh God. Jag antar att det är ett tecken på att man börjar bli gammal, men fan vad jobbigt det är med tonåringar. I can't help it.