tisdag, april 25, 2006

Teknikstress

Jag måste ha en bandspelare. En liten en, intervjubandspelare. En där alla röster låter klara och starka, och som gärna får gå att koppla till hemtelefonen.
Problemet är att jag är så ointresserad av teknik. Eller, jag vill gärna ha nåt bra but yet billigt, men jag orkar inte ta reda på vad som är bra but yet billigt. Därför kommer det här sluta med att jag går in på Teknikmagasinet eller Clas Ohlson eller nåt och blundar och pekar på första bästa, och så blir det en sån där stor liggande rektangulär manick man hade när man var liten och gjorde egna radioprogram med förställda röster. Mycket smidigt att ställa fram på bordet framför intervjuobjekten. Knapparna är stenhårda och man får be dem luta sig framåt och tala tydligt in i mikrofonhålet. Fungerar bara med Happy Tape.
Sen går man hem och ristar in vad de sa i en runsten.

Inga kommentarer: