onsdag, april 19, 2006

I väntans tider

Väntar spänt på min årliga jättevårförkylning. Den kommer varje gång ofelbart vid en tidpunkt så att jag inte riktigt kan avgöra om jag är förkyld på riktigt eller bara extremt allergisk. Det vill säga, jag vet inte ens om jag har allergi eller mot vad i så fall, några slags frön antar jag, men vårförkylningen känns alltid på ett speciellt sätt i näsan, ja, det liksom kliar i näsväggarna och under ögonen fast på insidan och det känns som att man har regnmoln innanför pannbenet.
Ungefär.

Nu när jag har rett ut det ska jag bege mig och parkera om bilen samt köpa mjölkchoklad. Oh the craving.

Update: Gud vad skriver jag egentligen, nu kommer ju alla tro att jag är med barn. Det är jag inte. Tror jag. Är bara tjock.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter mest som allergi i mina öron faktiskt... Ett hett tips är att ta ett allergipiller "ex juvantibus" som det så fint heter på medicinspråk och se om du blir bättre av det. Blir du inte det, ja, då är det förmodligen en förkylning du har.
Voilá!

m sa...

ex juvantibus?
pax vobiscum?

medecinspjåket äj svåjt
/ännu ej sjukdomsanfäktad trots tecken på motsatsen