torsdag, juni 09, 2005

Kitty Drew och Mysteriet Med Båten



Båten på bilden ligger i Vinterviken i Stockholm.
Den har legat där, sommar som vinter, i åtminstone tre år.
Den har inget namn, inget nummer och inga särskilda kännetecken.
Det har aldrig synts till någon ombord - i dag stod vi och stirrade på den i tio minuter efter att vi inbillat oss att vi hört ett ljud.



Sannolikt ligger det lik eller knark eller pengar där, kvar efter ett dramatiskt svartsjukegräl mellan Veronica Lake och en rysk maffiaboss.

5 kommentarer:

Anonym sa...

har också funderat över den där båten. man borde simma ut och titta. eller sno den och de som nån klagar.

m sa...

Ja!
Själv är jag rätt hämmad och så, törs nog inte stjäla nån båt om jag inte blir full och korkad, men lova att återkomma med info om du gör slag i saken.

Anonym sa...

Den där båten är skitskum. Och den har legat där _jämt_. Jag vill dock påminna mig om att det på den gamla goda tiden runt 96-97 syntes folk ombord på den. Fast det kan ju vara minnet som spökar. Jag har bestämt för mig att jag har tänkt »men herregud, vad är det för folk som hänger där egentligen«...

Du tänker på bra saker!

Anonym sa...

Jag vet vem som äger den så låt den vara!

Anonym sa...

anonym: Meh, du kan ju inte bara släppa den där typen av info utan att berätta mer. Vem äger båten? Varför är de aldrig ombord? Varför ligger den där året om? Funkar den inte längre? Har de inte råd med båtplats? Är det hela ett socialt experiment? Är livet en trasa?
Osv.