Har varit i Skärholmens Centrum för att köpa rödtjut, schampo och strumpor. Insåg plötsligt att Snobben är på väg mot världsherravälde.
Åtminstone bland kläderna på H&M.
Tendenserna har funnits där i flera år, men nu har de fan lagt i överväxeln.
Det fanns inte ett linne, inte en trosa, inte ens en liten strumpa där den förbannade byrackan inte stack fram sin fula nos. Och för den som inte får nog på underklädesavdelningen finns han även på koftor, shorts, fiskarmössor, väskor, tröjor, pyjamasar, paraplyn, klänningar, byxor, munkjackor, solhattar och sparkdräkter.
Detta bara på H&M.
Fuck, jag blir helt matt.
Men allvarligt: Vad är dealen? Vem tog egentligen över Snobben när Charles M Schulz gick och dog för fem år sedan? Eller har han godkänt detta? Är det därför han är så sjukt rik ända in i döden? Köper folk verkligen Snobbenkläder i en sån omfattning att den här massproduktionen lönar sig? Varför vill man överhuvudtaget ha Snobben på trosorna? Kan målgruppen alla Snobbenstrippar utantill?
Frågor, frågor.
(Längst ner i den här DN-artikeln berättar H&Ms vd Rolf Eriksen att de betalade lika mycket till Karl Lagerfeld som de betalar till Disney för Snobben och Nalle Puh. Och då måste de designa plaggen själva.
Whaddayaknow.)
fredag, april 22, 2005
Snoop doggy dogg
av m klockan 18:43
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar