måndag, april 04, 2005

Religionskunskap

Påven har tagit ner skylten. Kilat runt hörnet. Trillat av pinn. Osv.
Han som bara var trehundra år gammal.
Bäst var i alla fall tevesnutten från hans Sverigebesök, där någon entusiast i folkmassorna hade suttit hemma och sytt en jättebanderoll med det viktiga meddelandet "TJENA PÅVEN!".
Roligt.

Eftersom jag inte tänker tvätta fönstren som jag tänkte, ska jag istället bränna en cd med feministiska kampsånger. Man skulle kunna tro att jag blivit inspirerad av det feministiska initiativet, men nej.
Skivan ska bli en gåva till de fina killarna som har den fina klubben Pouzar ibland på Mondo. De annonserade att de avser inleda varje klubbkväll med en kampsång och behövde tydligen en fingervisning.

And as I am the light, I will lead.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det nåt bildbevis för "Tjena påven"?
Skulle vara kul att se.

m sa...

Rimligtvis hos SVT eller Arkivet för ljud och bild.
Jag såg klippet samma kväll/natt han dog.