måndag, augusti 11, 2008

Gubbe på rymmen

När jag promenerade en ganska öde Renstiernas gata upp i lördags vid niotiden på kvällen mötte jag en gubbe på traktor. Traktorn var gammal och lite risig, gubben också. Han var tandlös med en riktig bondkeps och förståndig men lätt sliten jacka.

Han stannade vid ett rödlyse med sin traktor, så jag kunde titta på honom en god stund. Tyvärr kom jag inte på att jag borde ta en bild förrän han åkte vidare. Men jag tittade långt efter honom och har inte riktigt kunnat släppa det där. Han var så vansinnigt malplacerad men såg ändå lite bestämd ut.

Jag tänkte på den där filmen jag inte vet vad den heter eftersom jag inte sett den, men som handlar om nån gubbe som rymmer hemifrån på sin gräsklippare (typ). Det var exakt vad jag tänkte. Att den där gubben plötsligt en dag bara bestämde sig för att inte kliva av traktorn, gå in i bonnaköket och ta sin vanliga kokkaffe på bit, utan köra vidare. Bara köra och köra, rakt mot äventyret.

Risken är väl rätt stor att det bara är fria fantasier från min sida, men om inte så hoppas jag att han hittade det.

2 kommentarer:

Janos sa...

Du tänker på "The Straight Story" av David Lynch. Rymmer hemifrån gör han inte, men kör gräsklippare gör han.

/Janne

m sa...

tack janos!
är det en bra film?