fredag, april 17, 2009

Dagens ord: Leda

Dagens andra ord: hånattack.

Tänkte lägga upp en trettio sekunder lång ljudfil som spelades in i förmiddags, från min säng, i mitt sovrum. Det var ett helvetes jävla liv på gården, kan man säga. Lövblåsar och sopmaskiner och gud vet vad mer, motorsågar kanske. Är dock osäker på vem som har copyright på ljuden, man vill gärna inte hamna i fängelset. Men nu kommer jag ändå inte ihåg hur jag brukade lägga upp ljudfiler, så det blir inget. Istället bjuder jag på några gulliga kaniner:


Ja, vadårå?

I morgon åker jag till Lerum på kalas. Lerum! Jag tror inte att jag någonsin varit där tidigare. Jag skulle kunna fråga vad man gör i Lerum, men det vet jag ju redan. Man åker dit på roadtrip och går på kalas. Men det ligger otäckt nära Göteborg, det gör det.

Sen börjar jag bli helt groteskt fattig. Jag som var så rik i höstas. Får hatbrev från skattemyndigheten där de påpekar att jag är skyldig dem en massa pengar. Pengar jag tyvärr inte har. Trött man blir. Är det inte deklaration snart också? Varför har inte min revisor ringt mig? Ska man behöva göra allt etc.

Kanske får sälja lägenheten. Flytta till en hyresetta i någon billig by. Lerum?

Inga kommentarer: