tisdag, april 14, 2009

Bibliska tankar i påsken

Ni vet att ju längre man väntar med ett inlägg, desto mer spektakulärt inbillar man sig att det måste vara för att de stackare som fortfarande inte lärt sig rss och därför tittar in då och då inte ska hata en. Nu är det här inlägget trots rubriken överhuvudtaget inte spektakulärt, och jag antar att jag därmed har beseglat mitt öde. Det är okej. Jag verkar ändå inte kunna uttrycka mig i mer än 140 tecken i stöten numer. Det var roligare på den tiden jag medverkade i lögnaktiga humorbloggar, för då kunde man alltid ljuga ihop nåt halvkul när man hade tråkigt. Att ljuga ihop saker här skulle kännas lite som att fuska.

Aja, det har i vilket fall varit påsk, vilket har märkts genom att jag ätit oskyldiga lamm samt somnat till jesusprogram på teven. Det senare fick mig att vilja skriva en ny bibel. Jag ville det så mycket att jag halvsovande skrev ett sms till mig själv om saken. Problemet med idén är att jag antagligen borde läsa den gamla först, och herregud, vem pallar. Sen vet jag inte riktigt vem som skulle vilja läsa min bibel. Den skulle vara positivt inställd till det mesta den nuvarande verkar ogilla och tvärtom, vilket jag gissar skulle alienera de flesta utom boende i SoFo och möjligen delar av San Francisco. Om jag inte vore en sådan sucker för instant gratification kanske jag hade kunnat hoppas på aktualitet om tvåtusen år, men nä, inte värt det.

Inga kommentarer: