onsdag, april 18, 2007

Kropp

Jag har fått riktig massage, av ett proffs alltså, fyra gånger i mitt liv. En gång när jag var fjorton, två gånger i höstas och en gång i dag. Hon knådade och bände och tryckte och klämde och jag skrek som en stucken gris när hon körde in tummarna i svanken på mig. Jag som trodde att jag hade ont i axlarna, little did I know.
Sen föreslog hon att jag skulle börja med yoga.
Yoga?
Jävla hippiesport.
Men det kanske börjar bli dags att pumpa upp basketbollen igen och ta en match. Vi ses vid Aspuddsskolan efter skoltid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan, jag behöver också massage. Och yoga har jag faktiskt funderat (obs! funderat) på om man kanske skulle ta och börja med.

Men som bekant så är steget från tanke till handling mycket långt för lilla Carina.... Så jag sitter nog och gnäller över min ömmande rygg ett tag till.