torsdag, mars 24, 2005

Telefonsamtal i natten

J = jag
A = annan person

J: Jag tror att jag ska gå och såga av mig huvudet nu.
A: Okej. Fast jag tror inte att du kommer att klara det.
J: Varför inte? Men man måste börja framifrån.
A: Du kan ju inte börja framifrån, då sågar du ju av dig halspulsådern och dör på en gång. Börja från nacken.
J: Men jag kan ju för fan inte såga av mig ryggmärgen, då blir jag omedelbart förlamad och kan inte såga mer.
A: Ja då får du väl börja från sidan då. Men jag tror inte att du hinner så långt. Du dör ju, men du har inte sågat av dig huvudet.
J: Jag får skaffa en motorsåg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag önskar jag hade ert sinne för detaljer. Jag trodde i min enfald att det gick att såga av sig huvudet. Men jag hade visst inte tänkt på de hinder man stöter på längs vägen.

/ J