tisdag, mars 22, 2005

Death becomes her

Jag har inte orkat läsa ens en promille av allt som skrivits om Terri Schiavo. Främst för att det får mig att må så sjukt illa. Kvinnan har varit en grönsak i femton år.
Femton år.
15.
Hennes man vill dra ur proppen, hennes föräldrar vill det inte, och som sylt på våfflan har detta nu muterats till en fråga om demokrater och republikaner. Eller mördare och altruister, som en del föredrar att framställa saken. Lyckas gov Bush et al med sitt uppsåt kan hon få vara en grönsak i femtio år till. Eller tills föräldrarna trillar av pinn om tio, och fallet Schiavo får sin stillsamma lösning i fullständig medieskugga.

Inte för att jag bor i USA, men för att vara på den säkra sidan har jag här ett par önskemål ifallomatt jag skulle bli en dreglande amöba:

1. Dra ur proppen. Annars kommer jag att hemsöka dig, dina framtida barn, dina framtida barnbarn och deras husdjur så länge någon av er lever.
2. Mina inälvor kan med fördel monteras in i bättre behövande, så länge de inte är republikaner från US of A. Eller tja, onda på nåt annat sätt.
3. Sedan vill jag kremeras.
4. Mina skivor går till min kusin Cornelia.
5. Resten av mina oräkneliga lyxartiklar får bli objekt för svidande familjefejder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja hamnar jag i en situation där a) min hjärnbark är borta och b) resten av hjärnan beskrivs av läkarna som "sås" går det bra att dra ur sladden tack ja.
Min kompis Bowanga Bowanga får mina mp3or.