torsdag, juli 21, 2005

Johannesburg och Haparanda

Den här låten är alldeles, alldeles underbar och det enda jag hört om den är att det är två åttaåriga killar från någon förort till Johannesburg som sjunger. Den kom till mig för två år sedan, straight outta Sydafrika på en hembränd Kwaitoskiva en bekant fått av vänner där nere.
Låten är alltså rätt hemlig. Men nu när jag ju har upptäckt det här med intärnät hoppas jag att någon vet något mer om den (titel? artist? vadsomhelst?) och att denna någon nu har för avsikt att upplysa mig.
Sprid ordet!

För övrigt missade jag Ljummen i går, vilket var ironiskt då det var Matti Alkberg och jag samtidigt satt trehundra meter därifrån och predikade för min kusin att någon som har Haparanda i en låttitel sannerligen är stor på jorden. (Våra gramps bor där).

Får väl gå på lördag.
Kanske.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som Msawawa (tromben)… Ingen låt som han har gett ut på skiva, men kanske ngn gammal då han kanske var åtta. Han var i alla fall tio när hans debut kom ut i början av det nya årtusendet. Hoppas det kan hjälpa…
/J

m sa...

Ah, tack för info!
Internet är ju för härligt.