torsdag, mars 27, 2008

Marknadsundersökare och entreprenör

Hej jag heter Nåntingnånting och ringer från Blabla och undrar om du skulle vilja vara med i en undersökning om musik.

Ok.

Vad jobbar du med?

Journalist. Bland annat musikjournalist.

Okej... På radio?

Nej.

Då kan du fortfarande vara med. Vad lyssnar du på för radio?

P1.

Men musikradio?

Jag lyssnar ganska lite på musikradio, men skriv P3 då.

Okej, nu ska jag spela några låtar för dig och undrar om du skulle kunna tänka dig att lyssna på en kanal som spelar det här. [Spelar korta klipp från typ Linda Bengtzing, Lionel Richie, någon slags Boten Anna-techno och en ballad med ylande kvinnosång]

Jag skulle göra mitt yttersta för att undvika den kanalen.

He he. Okej. Då är du inte i vår målgrupp. Men du alltså, du kan höra mitt band på myspace.com/nåntingnånting.

Inga kommentarer: