tisdag, mars 25, 2008

Aktuell rapport om lektyr

Utöver att jag i dag ätit våffla, träffat ett par tvåveckorstvillingar och sett Harrison Ford än en gång desperat söka rädda sin familj från det ena eller det andra, har jag även läst senaste numret av Slitz. Den låg där på ett bord och bjöd ut sig, jag kunde inte stå emot. Och låt mig genast bekräfta att det är den mest efterblivna tidning jag någonsin lagt ögonen på. Inte bara är den mentalt fast i lumpen, vilket var ganska väntat, den är också inaktuell på ett sätt som rent öronbedövande vrålar ut skoltidning, återvinning och halvhjärtad googling.
Axplock ur innehållet: Svenska blondiner genom tiderna, Hockeyfabriken Örnsköldsvik, Våga båge, Bästa Youtubeklippen (på första plats: Mikrofonen i halsen från hösten 2006), intervju med ett par tatuerade Fight Club-killar, testet "Hur kinky är din tjej", och inte minst - under vinjetten "Biltest" - klassikern Porsche som brudmagnet:


Hej åttiotal!

Inledande mening: "Det har äntligen blivit dags att berätta om en av mina drömbilar!".

De mångtaliga kvinnorövarna framstår i sammanhanget som intelligenta.

Inga kommentarer: