måndag, februari 09, 2009

Hittills

Årets första bild:

Tagen på väg hem nyårsdagens morgon.
Jag vill bo på en bro. Helst Västerbron, men any other bro will do.

I alla fall. Sen fyllde jag år hurra hurra eller nåt, man får välja själv.

Kaka


Blomma

...samt ohyggliga mängder champagne och sprit, men det var inte precis tack vare mig. På födelsedagen alltså. Ok, moving on. Vad hände sen?


Jo, badhusfilm i Aspudden city och nu är vi plötsligt framme vid DENNA DAG, denna söndag i oändligheten! It's magic. And this is what happened:


Kö till Vårsalongen. Men vi kom in. Tavlan jag ville köpa var såld, och hade ändå kostat 12000. GOOD FOR YOU, konstnärsmänniska.


Sen åkte vi färja. Vinterfärja.


Och åt, utan att någon såg, hörde eller talade under tiden. Det var tomt på Ellora. Ok, inte helt tomt, det fanns servitörer, och någon som lagade den fab mat vi åt. Men i övrigt, tomt. Obegripligt.

Efter det gick jag och träffade en vän på en fotbollspub och vi blev vidtalade av en berusad äldre herre som sade sig känna till min pappas fabulösa rockorkester. Något senare berättade han hur han talat om för sin dotter - som han inte längre har kontakt med - att hon kunde släpa sin fitta i gruset. Han blev förvånad när jag ifrågasatte det normala i detta beteende. Hon hade minsann inte varit särskilt snäll mot honom heller, sa han.

1 kommentar:

Anonym sa...

Något senare berättade han hur han talat om för sin dotter - som han inte längre har kontakt med - att hon kunde släpa sin fitta i gruset.

Jag förstår att han inte har någon kontakt med sin dotter längre.

Och Ellora borde ALLA besöka!