söndag, februari 03, 2008

...än slank han dit

Alltså jag får nervsammanbrott.
Från Hammarbys mediesida:

Kl 07:20 - "Rami Shaaban klar för Hammarby"
Kl 08:30 - "Shaaban klar för Hammarby"
Kl 10:15 - "Shaaban - Hammarbys dyraste spelare någonsin"
Kl 12:13 - "Fredrikstad stoppar Rami"
Kl 12:49 - "Rami Shaaban klar för Hammarby"
Kl 14:22 - "Shaaban stoppas från Hammarby"
Kl 17:45 - "Förhandlingarna har brutit samman"
Update måndag:
Kl 08:45 - "Fredrikstad provocerade av Hammarbys Rami-bud"
Kl 10:15 - "Vi har goda förhoppningar"

Lägg av already! Ro hit med honom bara.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Läst att du läst boken "Blod, svett och dårar". Jag läser den just nu, är på runt sidan 120 och jag känner mig helt vilsen. Det hoppar hit och dit med händelse och jag har väldigt svårt att förstå texten och få sammanhanget i boken. Ändå har jag rätt lätt förstå böcker i vanliga fall, men denna är omöjlig. Får ångest och panik, då jag ska skriva en recension om boken, men vet inte alls hur jag ska skriva om själva boken i sig, då jag knappt hänt med, pga dålig text av författaren. Tror du att du skulle kunna hjälpa mig få ihop något och fräscha upp minnet, så jag kan få något sammanhang med boken?
Otroligt jobbigt att ha press göra recension på just denna bok, så förstår man inte alls :\

Maila gärna; svart_00@hotm...
Tack på förhand!

m sa...

Hej Anonym,
det var inte i går jag läste boken så det där med att hjälpa dig att fräscha upp minnet blir nog svårt. Men ärligt talat så tycker jag att du redan har fått ihop en recension med ovanstående text. Putsa till den lite bara, förklara varför du tycker som du tycker och lägg till några citat som illustrerar det du säger så är du praktiskt taget hemma.
Lycka till!

Anonym sa...

Hej M!
Ja, det har du lite rätt i. Kan kanske sätta ihop liten recension, genom att ta vissa utdrag från boken, sedan tillslut skriva i slutet vad jag själv tyckte om den.
För en recension ska ju inte återberätta hela boken, utan mer mindre förklaring om själva boken?

Tack för hjälp!

m sa...

Hej igen
En recension ska, precis som du säger, berätta vad du TYCKER om boken. Det är dina subjektiva (personliga) åsikter som är intressanta och räknas här - det är alltså inte fråga om någon sammanfattning.
Det var därför jag tyckte att du redan var på god väg när du i första inlägget sa att du blir vilse, att texten hoppar fram och tillbaka och är osammanhängande samt att författaren skriver dåligt. Det du behöver göra är att motivera det lite bättre, till exempel förklara varför du känner dig vilse, säga vad författaren kunde ha gjort bättre eller tala om vad du retar dig på (en recension är inte till för att vara snäll). Hittar du något positivt som du tycker är värt att nämna, gör det också.
Och för att underlätta för den som inte läst boken kan du visa på korta stycken (citat) ur den som ger en bild av vad du menar, men det är inte nödvändigt.
Prova dig fram, och ha lite roligt samtidigt. För du har redan åsikter om bokens kvalitet - det har du ju berättat för mig - och det underlättar väsentligt!

Anonym sa...

rami var medlem i black army för inte så länge sedan och har många år på norra stå i fötterna. samma fötter som kommer snubbla in många sköna självmål i framtida derbyn. hoppas verkligen hammarby ror dealen i hamn.

Anonym sa...

Såja lilla vän. Han har stått för Djurgårn också. Men eftersom jag vet att du bara försöker lura dig själv låter jag det här passera utan mer än en klapp på huvudet.

Anonym sa...

M, alltså...Shaaban har inte stått i mål i AIK han ha varit med i Black Army som supporter. Sjukt oroande!
Hade det bara varit ett helt vanligt klubbyte med noll emotionell anknytning (som DIF), men att killen har ett bultande AIK-hjärta? That's a BIG NO-NO!

Anonym sa...

Brunström, jag vet att han var med i Black Army, inte laget. Men så våldsamt bultande kan inte det där hjärtat vara om han kan tänka sig att stå för båda andra stockholmslagen. Snarare verkar han i intervjuer rätt ointresserad av sport i allmänhet och tycks se det hela rätt pragmatiskt. Jag har ingenting emot pragmatiskt så länge det är till vår fördel.

ÄKTA bultande hjärtan som t ex din namne skulle aldrig drömma om att spela för AIK.

Anonym sa...

Just det! Brun forever!