söndag, februari 04, 2007

Senaste nytt

Så här: jag kan inte somna längre.
Det skapar problem, eftersom man ganska ofta bör vakna. Som i morgon, jag menar senare i dag, när mina föräldrar ska ta mig på någon typ av födelsedagsmiddag. De fick inte göra det i veckan, när jag faktiskt fyllde år, för jag sa nej. Jag sa nej till alla, men sen ångrade jag mig sent och gick ut med en kompis ändå. Vi såg E-type, jag ville tala skönhet men vågade inte. De spelade en av hans låtar, han såg besvärad ut. Det var kul.
I alla fall så sitter jag här och lyssnar på Tsunami Bomb och tycker att, så klart, de är det bästa som hänt mänskligheten. Tycker ju det rätt ofta om sådant jag tycker om, när jag är på det humöret. Eller sådana jag tycker om.
I övrigt gick kvällen som följer: jag omfamnade min inre kulturtant (råkade höra lite frustande radioteater på P1 i går, ni hajar, jag är halvvägs till Gambia) och gick på operan. Operan var... tja, jag hade väntat mig lite mer. Min första opera ever var Lohengrin. Fyra timmar Wagner, liksom. Svårt att toppa det, guys. Ja, Tsunami Bomb toppar det as we speak, men ni fattar vad jag menar. Kolla kronan förresten:



Frän va. Efter det gick vi till Helenes Krog. Man får sjuukt mycket mat där. Och eftersom jag är, kanske inte bulimiker, men glupsk, och fostrad i andan "ät upp" (wants to blame parents), så äter jag upp. Om det är gott, vill säga. Men det är det oftast om jag går ut och äter. Tror att jag tidigare nämnt det här med min privata mathållning. Kan inte, vill inte, gör inte, mat. Seriöst är jag världens bästa matgäst, jag blir lycklig om någon ger mig en morotsstav, så länge jag sluppit göra den själv.
Ja, så, jag åt upp hela grejen med murkelsås. Alla såg chockade ut - how did she do it? - men jag höll masken och höll mig om magen och låtsades som att det regnade. Överväger att gå till Texas Longhorn och slå vad om ett kilo kött.
Sen gick vi till crazy ass jul-Peppar och jag fick en mistel i huvudet men ingen kyss och fkn Frosty wanted to kill me på damrummet. Han var mycket stor, se själva:



Mkt stor, som sagt, och jag träffade en fd arbetskamrat som gav mig sitt visitkort. Jag vet inte vad jag ska göra med folks visitkort. Jag stoppar dem i plånboken som en artighetsgest, och därför har jag hela plånkan full av visitkort från åttiofem och framåt.
Moving on: vi gick till Olssons Video där de spelade dunkadunka, vi stod ut i en timme men jag hann dricka upp en röd drink en kille ställt på vårt bord. Jag stack till honom en hundring innan vi gick, vet inte vad han tyckte om saken eftersom jag inte väntade på respons. Taxi till Nalen. Nalen var full av bekanta. Nalen var trevligt. Nalen var musikaliskt och ljudnivåmässigt acceptabelt. Jag hade inga invändningar. Jag drack dagens sprit, och dagens öl. Rökte dagens cigg. Lucky Strike Silver.
Åkte hem.
I taxi.
Tog en polsk sprit med guld i.
Mådde psykiskt illa över mig själv.
Låtsades som ingenting.
Sågade av mig huvudet.
Snart kommer mamma.

Inga kommentarer: